Hírek : Alonso nem aggódik a bíróság döntése miatt |
Alonso nem aggódik a bíróság döntése miatt
Dani 2006.08.24. 17:58
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso szerint egyáltalán nem fog kihatni a Renault év végi teljesítményére az ellensúlyos lengéscsillapító betiltása, noha az egyesek szerint körönként akár három tizedet is hozott a franciáknak.
Azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Német Nagydíjon megfellebbezte saját sportfelügyelőinek döntését, akik a korábbi tiltás ellenére engedélyezték a Renault által még a tavalyi évben kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapító használatát, a Fellebbviteli Bíróság kedden Párizsban ült össze, hogy megvitassa az ügyet.
A bíróság szerdán hozta nyilvánosságra az ítéletet, melynek értelmében tiltólistára helyezi az ellensúlyos lengéscsillapítót, mondván az mozgó aerodinamikai elemnek minősül, így ellenkezik a Forma-1 Technikai Szabályzatával.
Bár a mezőny javarésze az idei évben már alkalmazta a rendszert, egyesek szerint a Renault veszít a legtöbbet a konstrukció betiltásával, ugyanis szakértők szerint körönként akár három tizedmásodpercet is hozott a franciáknak a kérdéses eszköz, melyet már tavaly szeptember óta minden probléma nélkül használtak.
A Renault nincs könnyű helyzetben, hiszen legközelebbi riválisa a Ferrari már csak hét ponttal van lemaradva mögötte a konstruktőrök versenyében, így minden segítségre szüksége lenne. A franciák már a Német-, illetve a Magyar Nagydíjon sem használták az ellensúlyos lengéscsillapítót, ám azt, hogy ezzel mennyit veszítettek, nem lehet tudni.
Alonso a Török Nagydíj előtt azonban elmondta, nem aggódik a konstrukció betiltása miatt, mert véleménye szerint ettől függetlenül a Renault továbbra is képes a futamgyőzelmekre.
"Elfogadtuk a bíróság döntését, mi mást is tehettünk volna. Most azon vagyunk, hogy kihozzuk autóinkból a maximumot" - mondta a spanyol pilóta a Török Nagydíj csütörtöki sajtókonferenciáján. "Úgy gondolom, hogy az eszköz használata nélkül is versenyképesek voltunk Hockenheimben, ahol a rossz gumiválasztás miatt buktunk el. Az eddigi teszteken sem volt gond a gyorsaságunkkal, így egyáltalán nem aggódom."
"Magyarországon sem volt problémánk, és vezetés közben szinte semmi különbséget nem érzek, így teljes mértékben magabiztosan állok a szezon utolsó öt versenye előtt. Biztos vagyok benne, hogy a csapat keményen dolgozik az új fejlesztéseken, melyekkel valamelyest pótolni tudjuk a betiltott eszköz hiányát, így nem hiszem, hogy bármiféle negatív hatással lesz a vitatott konstrukció elvesztése a teljesítményünkre."
"Mindezektől eltekintve azonban bosszant egy kicsit a dolog, ugyanis furcsának találom, hogy közel egy év után tiltják be a konstrukciót, különösen úgy, hogy mindvégig tudtak róla. Hirtelen mozgó aerodinamikai elem lett belőle, ami tiltott a Forma-1-ben. Elég érdekes" - folytatta mondandóját Alonso, aki úgy gondolja, hogy az elmúlt versenyeken nyújtott relatíve gyenge teljesítményük nem függ össze az ellensúlyos lengéscsillapító betiltásával.
"A Magyar Nagydíjon elszállt az egyik kerekem. Ez egy nagyon jó példa erre. Ha a Hungaroringen nincsen problémánk, akkor senki nem beszélne arról, hogy bajban vagyunk a vitatott konstrukció betiltása miatt. Akkor plusz tíz ponttal állnék az élen, és abszolút magabiztosan várnám a szezon utolsó öt megmérettetését" - magyarázta Alonso, aki jelenleg 10 ponttal vezeti a bajnokságot Schumacher előtt.
"Tudtuk, hogy Indianapolisban nem lesz könnyű dolgunk, míg Magny-Cours-ban a két Ferrari között végeztünk. Hockenheimben a gumik hólyagosodásával gyűlt meg a bajunk, ám a Magyar Nagydíjon ismét visszatértünk az élre, még úgy is, hogy esett az eső. Az elmúlt két évben ez volt az első mechanikai problémánk, így nincs krízishelyzet. Az autóink megbízhatósága fantasztikus, és bízom benne, hogy a hátralévő versenyeket is be tudom fejezni. Célom az, hogy folyamatosan a dobogón legyek, és akkor nem lesz probléma."
|