Hírek : Török Nagydíj: Élő közvetítés |
Török Nagydíj: Élő közvetítés
Dani 2006.08.27. 14:52
A Török Nagydíjjal kezdetét veszi a Forma-1-es szezon végjátéka. Öt futam maradt arra, hogy Fernando Alonso és Michael Schumacher eldöntse egymás közt a bajnoki cím sorsát, így a mai versenyen parázs küzdelemre számíthatunk…
37 fokos levegõ és 53 fokos aszfalthõmérséklet fogadta a versenyzõket a Török Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét a isztambuli megmérettetés.
A pole pozícióból induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, így elsőként vehette be a célegyenes utáni kanyart. A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a pálya piszkos oldaláról indulva egy kicsit beragadt, ezért mindkét Renault megérkezett mellé. A hétszeres világbajnok nagyon agresszíven tartotta második helyét, így Alonsónak vissza kellett vennie. Az első kanyar legnagyobb vesztese, Giancarlo Fisichella volt, aki megpördült.
Az olasz versenyző keresztbeállt a pályán, ami komoly kalamajkát okozott. Többen is megcsúsztak, és egymásnak ütköztek. A biztonsági autót azonban nem küldték be a pályára. Szerencsére különösebb probléma nélkül tovább tudott menni a mezőny. Raikkönen bal hátsó defektet kapott, azért az első kör végén ki kellett hajtania a boxa. Fisichella is meglátogatta a szerelőit, hogy új orrkúpot kapjon. A Renault olasz versenyzője visszacsúszott a 17. helyre. A rajtot egyébként a kilencedik pozícióból induló Webber kapta el a legjobban, aki felugrott az ötödik helyre.
Raikkönennek már a boxban is problémái voltak. A finn pilóta rengeteg időt töltött a szerelők társaságában, ám egy körrel később véget ért számára a küzdelem, mikor a McLaren irányíthatatlanul a gumifalba csapódott. Kimi szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet.
Mivel a pálya még mindig tele volt törmelékkel, folyamatos sárga zászlós jelzés volt érvényben. Az ötödik körnél járva a Ferrari versenyzői már majd tíz másodperccel vezettek Alonso előtt, akit nem sokkal lemaradva Button követett a negyedik helyen.
Schumacher időközben egyre jobb időket futott, és megkezdte a felzárkózást az élen álló Massához. A tizedik körnél járva Massa majd 3 másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit további hét másodperccel lemaradva Fernando Alonso követett a harmadik helyen. A negyedik pozícióban Jenson Button autózott, akit a Williams ausztrál versenyzője, Mark Webber követett az ötödik helyen. Mögötte a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica folyamatosan zárkózott fel Webber mögé, míg a pontszerzők sorát Nico Rosberg és Christian Klien zárta.
A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi a tizenkettedik körben a célegyenes utáni kanyarban megpördült, elmondása szerint blokkoltak a kerekei, és az ideális íven "leparkolt" a pályára. A verseny szervezői egy kicsit hezitáltak, majd beküldték a pályára a biztonsági autót.
Ahogy arra számítani is lehetett, a versenyzők tömegesen érkeztek be a boxba. A két Ferrari nyitotta a sort. Az olaszok versenyzői egymás után álltak be a szerelők közé, ám mivel olyan közel voltak egymáshoz, hogy Schumachernek várnia kellett a tankolásra, ami lehetőséget teremtett Alonsónak arra, hogy elmenjen riválisa mellett.
A biztonsági autó mögött Massa, Alonso, Schumacher és Button volt a sorrend, mikor a 15. kör végén ismét elrajtolhatott a mezőny.
Ahogy azt tanítják, Massa lefogta a mezőnyt, majd a célegyenesre ráfordító kanyarban kilőtt. Alonso megelőzte a körhátrányban lévő Heidfeldet, míg Schumacher csak később tudott elmenni a BMW Sauber versenyzője mellett, így Alonso egy kis előnyhöz jutott. A Renault spanyol pilótája azonban meglepetésre gyorsabb volt a biztonsági autós periódus utáni körökben, így a mögötte autózó Schumacher nem tudott közelebb kerülni hozzá. Massa azonban a mezőny leggyorsabbjaként, folyamatosan szakadt le a követő bolytól.
A mezőny hátsó régiójában hatalmas volt a forgalom, ugyanis voltak olyanok, akik nem álltak ki a biztonsági autós periódus alatt, így a gyorsabb versenyzők elé kerültek. A huszadik körben Kubica fantasztikus manőversorozattal kápráztatta el a közönséget. Először elment Webber mellett, majd Fisichellával csatázott egy hatalmasat, ám a Renault olasz pilótája az autó teljesítményének köszönhetően végül maga mögött tudta hagyni a lengyel sofőrt.
A legnagyobb csata azonban Trulli és Barrichello között bontakozott ki, akik az egy pontot érő nyolcadik helyért harcoltak, ám még egyikük sem volt kint a boxban. A huszonötödik körben Trulli állt ki elsőként, így Barrichello előtt megnyílt az út, aki élt is a lehetőséggel, és egyre jobb időket autózott, így első kiállását követően visszatért Trulli elé. Eközben Nico Rosberg feladta a küzdelmet, miután a Cosworth motor megadta magát.
A verseny felénél járva Massa hét másodperccel vezetett a második helyen autózó Alonso előtt. Schumacher a 27. körben megcsúszott az egyik kanyarban, és majd négy másodpercet eldobott, így nyolc másodpercre nőtt a lemaradása Alonsóval szemben. Ennek eredményeképpen a negyedik helyen autózó Jenson Button teljesen megérkezett Michael nyakára, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka később ismét felvette a versenytempót. A pontszerzők sorát de la Rosa, Fisichella, Ralf Schumacher, és Robert Kubica zárta.
Részletek folyamatosan...
|