Menü
 
Bajelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Versenynaptár

2007-es versenynaptár

1. Melbourne HH:NN
2. ?Sepang? ?
3. ?Sakhír? ?
4. ? ?
5. ? ?
6. ? ?
7. ? ?
8. ? ?
9. ? ?
10. ? ?
11. ? ?
12. ? ?
13. ? ?
14. ? ?
15. ? ?
16. ? ?
17. ? ?
18. ? ?
19. ? ?

 
Linkek
 
Bannerek

Kattints a képre a teljes mérethez!

Virtuális Trabant Nevelde
 
Hírek
Hírek : A FIA kiszivárogtatta a 2009-es szabályokat

A FIA kiszivárogtatta a 2009-es szabályokat

Dani  2006.12.24. 08:41

A Nemzetközi Automobil Szövetség titokban feltöltötte hivatalos oldalára a 2009-es idényre vonatkozó technikai szabálykönyvet, mely több érdekességet is tartalmaz, köztük a régóta tervezett energiatároló rendszerre vonatkozó előírásokat.

Bár a FIA nem adott ki sajtóközleményt, a szervezet hivatalos weboldalán a mai nap közétették a 2009-es idényre vonatkozó technikai szabályzatot, melyet állítólag a csapatok az elmúlt napokban elfogadtak, majd azokat a Motorsport Világtanács jóváhagyta.

Fény derült a régóta tervezett energiatároló rendszerre vonatkozó előírásokra, miszerint a Kinetic Energy Recovery System (KERS), azaz a mozgási energia visszanyerésére szolgáló berendezés teljesítménye nem haladhatja meg a 60kW-ot, és az egy körben leadott energia mennyisége legfeljebb 400 kJ lehet. A rendszert egyébként a fékezésekkor keletkezett energiát tárolja egy kondenzátorban, melyet a versenyzők bármikor (előzéskor, védekezéskor) felszabadíthatnak a futam alatt.

Többek között megváltozik az autók mérete: 1800-ról 2000mm-re nő az autók maximális szélessége, ám nem lehet keskenyebb 1980mm-nél, mely az autók standardizálása felé mutat. A kerekek szélessége is megváltozik: elöl a maximális szélesség 355-ről 365mm-re, míg hátul 380-ról 460mm-re nő, aminek köszönhetően több gumi kerülhet az aszfaltra, és nőhet az autók tapadása, különösen a kanyarokban.

Az aerodinamika terén is lesznek változások, melyek a leszorító erőt és az autók alvázánál keletkező szívóhatást hivatottak megnövelni, noha egyelőre még nem született döntés az ügyben, milyen módon szabályozzák a szárnyak hajlékonyságát, mely az idei évben rengeteg vitát váltott ki a sportban. Az autók súlyára vonatkozó szabályok szinte változatlanok maradnak, a minimális súlyhatár 600kg helyett 605kg lesz a 2009-es idénytől.

Bevezetésre kerül a FIA által szabványosított egységes elektronikai rendszer, melybe csakis a szövetség által jóváhagyott szoftvert lehet betölteni. A csapatoknak kötetező lesz nyílt csatornán folytatni a rádióbeszélgetéseket, és azt közzétenni a FIA és a közvetítő számára. A pilótafülkébe egységesített visszajelző rendszer kerül beszerelésre, mely különböző színű ledek felvillanásával jelzi a versenyzőnek a pálya állapotát (sárga, kék, piros, stb zászlóknak megfelelően). Az autóban továbbá helyet kap egy különleges szenzor, amely az esetleges ütközés, illetve becsapódás során felszabadult energia függvényében, ha kell, figyelmeztető jelzést küld az orvosi személyzetnek, akik azonnal a helyszínen teremhetnek.

Az ellensúlyos lengéscsillapító körül kirobbant botrány miatt, a FIA az új, innovatív megoldásokat is korlátozni fogja. Ha ugyanis egy csapat valami olyan rendszerrel rukkol elő, melyre még nincsenek technikai szabályok, akkor a szövetségnek joga van az eszköz használatát korlátozni. Az újítást ugyan felügyelet mellett használhatja a "feltaláló" csapat, annak létezését csak az adott év végén köteles nyilvánosságra hozni. Ekkor a Forma-1 Bizottság behatóan tanulmányozza a rendszert, és ha úgy ítéli meg, az a Forma-1 javára válik, és engedélyezi, akkor a csapatnak minden részletre kiterjedően, pontos ismertetőt kell kiadnia a rendszerről, hogy azt a következő évben mindenki használni tudja.


 
Nélkülözhetetlen
 
Online
f-1 fan van a lapon.
 
Statisztika

 
Google

Google

 
Hírdetés



 

Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós üzlethelyiség eladó 06209911123    *****    ACOTAR Fanfiction: Velaris, a második otthonom    *****    LITERATURES SUBPAGE /// VERSEK ÉS TÖRTÉNETEK EGY HELYEN ///LITERATURES.GPORTAL.HU///LITERATURES SUBPAGE    *****    Naruto rajongói oldal | konoha.hu | Látogass el konoha falujába | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA    *****    Turbózd fel a kreativitásod! Prémium grafikai források a PNG Tree-n.    *****    Anime tematikájú Cinematic trance zene és látványvilág Arcadia fantáziavilágában és még sok más videó a chanelen    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.